понедељак, 23. септембар 2013.

Vray i HDRI maps

















U vizualizaciji eksterijera, pored VraySun - odličnog sunčevog svetla,
od ključne važnosti je korišćenje HDRI mapa u konačnom dizajniranju svetla.
HDRI mape imaju magiju da oboje svetlo u odnosu na kolore sa mape,
isto tako emituju jaču ili slabiju osvetljenost u yavisnosti od osvetljenosti piksela.
HDRI mape su izum filmske industrije koja je htela da ublaži uniformnu osvetljenost
eksterijernih scena.

Da bi koristili  HDRI mapu u v-ray renderima treba da skinemo sa interneta
mape koje imaju visoku rezoluciju i zanimljivu svetlosnu situaciju.
















Sa istom mapiraćemo DomeLight i Environment, tako da će nam trebati dva
materijala.


 

 Prvi materijal je namenjen za mapiranje DomeLight.
Get materijal/izabrati mapu VRayHDRI/Mapping type -Spherical.
Rotaciju mape je poželjno uraditi u samoj mapi jer rotacijom Dome Light-a
može napraviti problem.  Jačina osvetljenosti se kontroliše pomoću parametra
Overal multiplaer, posebno se može kontrolisti i Gamma.

Uređenu mapu prevući na DomeLight kao instans.




















Drugi materijal nam teba za mapiranje environment-a. Pravimo dva materijala jer možemo odvojeno da korigujemo količinu osvetljenosti mape pomoću parametra Overal multiplaer.
Ovu mapu prevućemo na Rendering/Environment map kao instans.






 
 Na ovaj način smo mapirali svetlo i pozadinu.
Da bi svetlo izgledalo realnije, potrebno je da dodamo VRaySun koji će nam dati senke iz određenog
pravca, što zavisi od svetla na mapi.
 
 
 
 
VRaySun treba u ovom slučaju da ima nisku vrednost za intensity multiplaer.
 
Uporedni render bez i sa VRaySun svetlom.
 

 
 
 
 


Нема коментара:

Постави коментар